Je denkt er als mkb’er waarschijnlijk liever niet aan: overstappen naar een nieuwe IT-dienstverlener. Veel administratief gedoe, een complex migratietraject dat de dagelijkse business en processen tijdelijk stillegt. En wie garandeert dat het bij een nieuwe IT-dienstverlener beter wordt?
Hoewel we zeker niet beweren dat het wisselen van IT-dienstverlener een makkie is, is de stap niet zo ingewikkeld en problematisch als veel mkb-bedrijven denken. En dat geldt zeker wanneer je je zelf goed in de materie verdiept en de juiste stappen neemt. Als je in de huidige situatie regelmatig tegen problemen, ongemakken en frustraties aanloopt dan brengt verandering je vaak op het pad van verbetering. Lees hoe het overstappen naar een nieuwe IT-dienstverlener een succes in plaats van een hoofdpijndossier wordt. Wil je meer weten? Download dan ons stappenplan onderaan deze pagina.
Waarom overstappen naar een andere IT-dienstverlener?
Er zijn verschillende redenen waarom overstappen naar een nieuwe IT-dienstverlener het overwegen waard is. We zetten de belangrijkste voor je op een rij.
Veel storingen
Zijn storingen die je IT en bedrijfsprocessen stilleggen eerder regel dan uitzondering? Dan is de kans groot dat je huidige IT-infrastructuur niet optimaal is. In dat geval is het de moeite waard om op zoek te gaan naar een partij die een betere IT-omgeving kan neerzetten.
Slechte support
En als er dan een probleem of storing is, moet je dan dagenlang wachten op een reactie of oplossing? Voel je je een ‘nummertje’ en moet je keer op keer je verhaal opnieuw doen? Of ben je veel tijd kwijt aan het bellen en mailen voordat je überhaupt iemand te pakken krijgt? Dan kun je jezelf de vraag stellen of je wel de juiste IT-dienstverlener hebt ingeschakeld.
Het gevoel dat de veiligheid niet op orde is
Veiligheid is een absolute must in een tijd waarin cybercriminaliteit alsmaar groeit. Dat geldt zeker ook voor mkb-bedrijven, die vaak het doelwit zijn van cyberaanvallen en niet dezelfde financiële middelen hebben als multinationals. Heb je het gevoel dat je huidige IT-dienstverlener de cybersecurity niet op orde heeft? Dan is een wisseling van de wacht geen slecht idee.
Je bent je huidige IT-dienstverlener ontgroeid
Een andere reden om te switchen kan zijn dat je de IT-dienstverlener waar je nu mee samenwerkt bent ontgroeid. Misschien ben je van een bedrijf met twee of drie medewerkers snel doorgegroeid naar een onderneming van twintig man. De kans is dan aanwezig dat jouw huidige IT-dienstverlener het vermogen mist om mee te groeien. Dit kan effect hebben op de dienstverlening die jouw huidige partner kan aanbieden.
Een ondoorzichtige kostenstructuur
Ook de IT-kosten kunnen een pijnpunt zijn. Misschien is de kostenstructuur ondoorzichtig, waardoor je geen goed beeld hebt van waar je nu precies voor betaalt op het gebied van onderhoud, service en abonnementskosten. Zeker als mkb’er is het belangrijk om je IT-uitgaven overzichtelijk te houden.
Download het stappenplan: ‘In 7 stappen naar een nieuwe IT-dienstverlener’
Wil je in 7 stappen naar een nieuwe IT-dienstverlener? Vul hieronder je gegevens in en download direct het stappenplan. In het stappenplan vind je praktische tips die je helpen bij een overstap!
Download het stappenplan waarin wij 7 essentiële stappen bespreken die jou helpen bij het overstappen!